Стаття присвячена аналізу мурал-арту на прикладах робіт Блека Ле Рата та Бенксі, їхнього впливі на урбаністичне мистецтво Львова. У дослідженні коротко оглянуто біографічні дані світових зірок стріт-арту. Описуються основні мистецькі проекти, локації та простір львівських майстрів. Пояснюються терміни «брендалізм» і «шаблонне графіті», які мало відомі в українській мистецтвознавчій літературі. Доводиться, що стрімкий розвиток сучасного українського мистецтва пов’язаний з процесами глобалізації у сучасному мультикультурному світі. Проекти художників усе частіше втілюються у публічному просторі та набувають перформативного, соціально-політичного характеру. Міста та вулиці стають об'єктами для масштабних зображень, які швидко зникають або зберігаються та ідеалізуються. Встановлено, що дослідження впливу провідних урбан-художників на сучасне українське мистецтво практично відсутні.
1. Вишеславський Г. Термінологія сучасного мис-
тецтва: означення, неологізми, жаргонізми сучасного візуального мистецтва України. Париж-Київ Terra Incognita, 2010. 413 с.
2. Голубець О. Мистецтво ХХ століття: український шлях. Львів : Колір ПРО, 2012. 200 с.
3. Єфімова A. В. Художні практики в урбаністичних просторах кінця XX – початку XXI століття (досвід Західної України): дис. … канд. мист. : 17.00.05 / Львівська національна академія мистецтв. Львів, 2017. 329 с.
4. Шактер Р. Світовий атлас вуличного мистецтва і графіті. Київ : Magenta Art Books, 2018. 408 с.
5. Боднар Ю. Двір мистецтва: де з’явився, як розвивався і куди прийшов. Platforma. 2016. URL : https://streetheroes.platfor.ma/street-arthistory/ (дата звернення: 23.11.2018)
6. Верещак М. Хто і як перетворює львівський Підзамче на район стріт-арту. 2018. URL : https://bzh.life/ua/gorod/lvivskiy-pidzamcherayon-strit-artu (дата звернення: 13.10.2018)
7. Воротньов В. Стріт-арт – як колода в оці вітчизняних інституцій. Art Ukraine. 2010. URL : http://artukraine.com.ua/ukr/author/vladimirvorotnev-lodek/ (дата звернення: 13.10.2018)
8. Грицюк К. Мурали : новий підхід до старого. 2018. URL : http://uk.theoutlook.com.ua/article/5056/murali-novij-pidxid-dostarogmis... (дата звернення: 08.01.2019)
9. Довгалюк Т. Lviv WallKing – вуличне мистецтво Львова. Unexploredcity. 2017. URL : https://unexploredcity.com/tour-view/129 (дата звернення: 08.01.2019)
10. Дрозда А. Світова зірка вуличного графіті Блек Ле Рат намалював у Львові вуличного скрипаля. ZAXID.NET. 2019. URL : https://zaxid.net/u_lvovi_svitova_zirka_grafiti_blek_le_rat_namalyuvav_p...
11. Ковальов А. Українські мурали увійшли до списку кращих витворів вуличного мис-
тецтва 2017 року. URL : https://www.unian. ua/society/2359580-ukrajinski-murali-uviyshli-do-spisku-kraschihvitvoriv-vulichnogo-mistetstva-2017-roku-foto.html (дата звернення: 24.11.2018)
12. Мацьків М., Шилінг Я. Шедеври графіті – пам’ятка, що варта захисту. DW. 2012 URL : https://www.dw.com/uk/83/a-15939035
13. Настінний живопис: ТОП-10 муралів України за версією Dobovo. Про Львів. 2018. URL : http://prolviv.com/blog/2017/11/07/nastinnyizhyvopys-top-10-muraliv-ukra... (дата звернення: 17.11.2018)
14. Boehm Gottfried Zuwachs an Sein. Hermeneutische Reflexion und bildende Kunst, [in:] Die Moderne und die Grenze der Vergegenständlichung, Gadamer Hans‑Georg (ed.). Klüser : München, 1996.
15. Dickens L. How did Banksy become the world's most famous vandal. 2014. URL : https://www.bbc.com/timelines/zytpn39 (дата звернення: 17.11.2018)
16. Chilvers I. Dictionary of Modern and Contemporary Art : Oxford University Press, 2015. 245 s.
17. Gralińska-Toborek A. Experience of Art in Urban Space. Lodz : Biblioteka Publishing House, 2014. 293 s.
18. Hall Edward T. Beyond Culture. New York, London, Toronto : Anchor Books 1976. 320 p.
19. Hammersley M., Atkinson P. Ethnography: Principles in Practice. New York : Routlege, 2007. 275 p.