Розглянуто особливості функціонування, програму розвитку промислового килимарства у підрадянській Україні. Проаналізовано у цьому контексті значення системи народних художніх промислів як специфічної форми радянської художньої промисловості та її вплив на характер українського килимарства масового зразка: стилістику, художню якість продукції, економіку виробництва. Висвітлено методологічні підходи до народних художніх промислів у радянській системі координат і наголошено на доцільності їх перегляду з позицій сучасності.
1. Народні художні промисли УРСР : довідник / відп. ред. Р. В. Захарчук-Чугай. Київ : Наукова думка, 1986. 143 с.
2. Левин Л., Леошкевич И., Саруханов С. Художественные ковры СССР. Москва : Экономика, 1975. 95 с.
3. Некрасова М. Место народного искусства в современной культуре как духовного феномена. Народное искусство России в современной культуре: ХХ – ХХІ век. Москва : Коллекция М, 2003. С. 44–77.
4. Станкевич М. Автентичність мистецтва: До постановки питання. Автентичність мистецтва: Вибрані праці. Львів, 2004. С. 171–180.
5. Жук А. Український радянський килим. Київ : Наукова думка, 1973. 168 с.
6. Запаско Я. Українське народне килимарство. Київ : Мистецтво, 1973. 112 с.
7. Сибіберт І. Сучасний решетилівський килим. Народна творчість та етнографія. 1960. №1. С. 66–69.
8. Горелов В. 50-летний юбилей института. Народные художественные промыслы: Теория и практика. Москва, 1982. С. 5–14.
9. Народные художественные промыслы РСФСР. Учеб. пособие для худож. уч-щ / под. ред. В. Г. Смолицкого. Москва : Высшая школа, 1982. 216 с.
10. Ковригина В. Деятельность института в области экономики народных художественных промыслов. Народные художественные промыслы: Теория и практика. Москва, 1982. С. 58–68.
11. Титаренко В. Килими Поділля. Подільський килим. Київ : Родовід, 2018. С. 11–43