Класичний стиль як основа художнього проектування сучасного ділового одягу

Випуск вісника: 
Сторінки: 
88-98
Анотація: 

Виявлено елементи композиційно-інформаційної структури сучасного одягу ділового призначення. Визначено основні принципи їх трансформації при використанні елементів чоловічого одягу в сучасному проектуванні жіночого вбрання. Досліджено доцільні та раціональні варіанти розробки асортименту жіночого ділового вбрання та принципів його композиційно-художньої та естетичної побудови. Вивчено чоловічий та жіночий діловий костюм другої половини ХХ століття, вплив чоловічого одягу на жіноче вбрання та зміни, які у них відбуваються. Здійснено аналіз використання художньо-композиційних елементів чоловічого класичного одягу в сучасному проектуванні жіночого повсякденно-ділового вбрання. Проведено аналіз змін у чоловічому одязі у другій половині ХХ століття, його силуетних, конструктивних особливостей, вказано фактори впливу на всі види змін. Досліджено розвиток жіночого одягу у другій половині ХХ століття, проаналізовано фактори соціального впливу на його зміни. Розроблено порівняльну характеристику жіночого костюму другої половини ХХ століття та чоловічих елементів одягу. Проаналізовано типи та елементи чоловічого одягу, які вплинули на створення жіночого одягу. Мета дослідження. Дослідження механізму запозичень з чоловічого класичного костюма та встановлення закономірностей змін в жіночому діловому одязі, спричинених впливом чоловічого класичного вбрання, а також визначення періодизації їх змін у часі та просторі, враховуючи сучасні тенденції проектування одягу ділового призначення.

УДК: 
7.012:687.016
Мова публікації: 
Українська
Список літератури: 

1. Кротова Т. Ф. Класичний костюм в європейській моді XIX – початку ХХІ століття: еволюція форм і художньо-стильових особливостей : монографія. Львів: ЛігаПрес, 2014. 308 с.

2. Пашкевич К. Л. Проектирование формы одежды с учетом закономерностей тектоніки. Вестник Казанского технологического университета. 2016. № 5. С. 107−111.

3. Козлова Т. В., Ильичева Е.В. Стиль в костюме ХХ века. Москва: МГТУ им. А.Н. Косыгина, 2003. 160 с.

4. Косарева Е. А. Мода. ХХ век. Развитие модных форм костюма. С.-Пб.: Издательство «Петербургский институт печати», 2006. 468 с.: ил.

5. Аксенова М., Евсеева Т., Чернова А. Мода и стиль: современная энциклопедия. Москва : Аванта+, 2007. 480 с.

6. Малинська А. М., Пашкевич К. Л., Смирнова М. Р., Колосніченко О. В. Розробка колекцій одягу: навч. посібн. Київ : ПП НВЦ «Профі», 2014. 140 с.

7. Макарова Т. Л. Мода как процесс формирования информационно-знаковой системы в костюме: автореф. дис. на соискание учен. степени канд. техн. наук : 17.00.06. Москва, 2004. 16 с.

8. Михайлова Р. Д. Про зміст та співвідношення понять «образ» та «імідж». Вісник КНУКіМ. Сер. Мистецтвознавство. 2016. Вип.35. С. 206–217.

9. Елизаров А. А. Стилистическая эволюция мужского классического костюма в ХХ – начале ХХІ в.в.: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. искусствоведения: 17.00.06. Санкт-Петербург, 2011. 24 с.

10. Сорины, сестры. Презентация внешности, или фигура в одежде и без. Москва: «Издательство Гном и Д», 2002. 224 с.

11. Катаева Н. Н. Маркетинговые исследования поведения потребителей при покупке одежды. Уфа: Издательство «Индивидуальный предприниматель Козлов Павел Евгеньевич», 2014. № 12-1 (12). 33 с.: ил.

12. Методика проектирования многоассортиментных промышленных коллекций одежды в системе «комплект». Швейная промышленность. 2009. № 6. С. 34–35.

13. Уайт Н., Гриффитс Й. Fashion-бизнес: теория, практика, феномен. Минск: Гревцов Паблишер, 2008. 272 с.

14. Процик К. Л. Історичний розвиток асортименту сучасного одягу. Легка промисловість. 2009. № 2. С. 35–36.

15. Линч А., Штраусс М.Д. Изменения в моде : причины и следствия / пер. С англ. А. М. Гольдиной. Минск: Гревцов Паблишер, 2009. 280 с.

16. Ергономіка і дизайн. Проектування сучасних видів одягу: навч. посібник / М. В. Колосніченко та ін. Київ: ПП «НВЦ «Профі», 2014. 386 с.

17. Колосниченко М. В., Пашкевич К. Л., Малинская А. Н. Основные факторы проектирования тектоничных форм одежды. Creativitate. Tehnologie. Marketing : зб. статей ІІІ Міжнародного симпозіуму [«Creativitate. Tehnologie. Marketing»], Кишинеу: UTM, 2014, Vol. 3. С. 153−157.

18. Чуприна Н. В. Принципы оптимизации выбора художественной системы проектирования одежды при разработке коллекций модной одежды разного типа. Известия ВУЗов. Технология легкой промышленности. 2017. № 1. С. 118–125.

19. Чуприна Н. В. Характеристика стилевых признаков деловой одежды в современной индустрии моды. Scientific resources management of countries and regions: материалы Европейского научно-практического конгресса. Copenhagen (Denmark): International Scientific Association “Science & Genesis”, 2014. P. 46–49.

20. Style.com. N.Y. [2006-2018]. Style : веб-сайт. URL: http://www.style.com (дата звернення: 28.06.2018).

21. Появление ориентации на потребителя. Маркетинг и менеджмент: веб-сайт. URL: http:// uchebnik.online/uch-konsalting/poyavlenie-orientatsiipotrebitelya-58507.html (дата звернення: 22.09.2019).

22. Ермилова В. В., Ермилова Д. Ю., Ляхова Н. Б., Попов С. А. Композиция костюма. Москва: Юрайт, 2019. 449 с.

23. Чуприна Н. В., Фигурная Я. Ю. Взаимодействие мужских и женских черт костюма при разработке модной одежды «унисекс». Известия ВУЗов. Технология легкой промышленности. 2017. № 4. С. 60–64.

24. It's Fashion Business. PUIG: веб-сайт. URL: http://www.puig. сom (дата звернення: 16.06.2020).

25. Кавамура Ю. Теория и практика создания моды / пер. с англ. А. Н. Поплавской. Минск: Гревцов Паблишер, 2009. 192 с.

26. Theguardian: веб-сайт. URL : https://www.theguardian.com/uk (дата звернення: 17.10.2020).

27. Independent-media: веб-сайт. URL: http:// www.independent-media.ru (дата звернення: 24.04.2019).