Дослідження соціальних і культурних аспектів розвитку сучасного китайського живопису

Випуск вісника: 
Сторінки: 
89-96
Анотація: 

У статті досліджено соціальну культуру та особливості розвитку китайського живопису на початку ХХ століття. Зібрано і комплексно проаналізовано відповідні документи та матеріали, у публікації розкрито передісторію від становлення особливої соціальної ідеології Китаю до Нового культурного руху. Із зародженням, поширенням прогресивних ідей і культури нове мистецтво вийшло на історичну арену як революційне. Китайський народ почав усвідомлювати передовий характер західної науки та культури та потребу вивчати західну думку та культуру. Рух за реформи «Сто днів», який представляли Кан Ювей і Лян Цічао, повністю реформував феодальну систему та опосередковано сприяв розвитку руху китайського навчання за кордоном.
У статті докладно проаналізовано естетичну освіту Кая Юаньпея, яка, як вважають, відіграє піонерську роль у розвитку сучасної китайської живописної освіти та заклала основу для покращення загальної художньої та культурної якості мистецтва Китаю. Його ідеї глибоко вплинули на весь світ літератури та мистецтва початку ХХ століття. Більшість мистецьких педагогів і митців були виховані його філософією естетичного виховання. Кай Юаньпей заснував багато академічних дослідницьких установ, таких як Асоціація дослідження живопису, і присвятив себе справі освіти в Китаї. У статті увагу акцентовано на думці Кая Юаньпея, що естетичне виховання та наукова освіта однаково важливі, і щоб виміряти культурний прогрес народу країни, необхідно мати естетичне вираження. Він прагнув, щоб естетична освіта приносила користь суспільству, щоб завжди знаходилася під впливом мистецтва, посилювала зв’язок між художніми школами, художніми галереями та музеями та широкою публікою, тому Кай Юаньпей влаштовував регулярні виставки, щоб залучити більше учасників мистецтва, і зосередити з благоустрою громадських місць та об’єктів. Кай Юаньпей вважав, що естетичне виховання може звільнити особистість людей, звільнити думки, стати благородними та трансцендентними. Водночас він звертає увагу на виховання людських якостей через естетичне виховання

УДК: 
75.038.2+75.038.11
Мова публікації: 
Українська
Список літератури: 

Lu Peng, "The History of Chinese Art in the 20th Century" Peking University Press, 2007.
Liu Chun "The History of Chinese Oil Painting" China Youth Publishing House, 2005.
Liu Xin, "A Hundred Years of Chinese Oil Painting History", Guangxi Fine Arts Publishing House, 1996.
Gu Liu and Peng Fei "Lin Fengmian Talks about Art" Henan Fine Arts Publishing House, 1999.
Chen Ruilin, "Research on the History of Chinese Art Education in the 20th Century" Tsinghua University Press
Shiying "Art of the Republic of China" Unity Press, 2005.
Zhang Shaoxia and Li Xiaoshan "History of Modern Chinese Painting" Jiangsu Fine Arts Publishing House, 1986.
Li Chao "History of Modern Chinese Oil Painting" Shanghai Calligraphy and Painting Publishing House 2007.
Pang Xunqin, "That’s How I Came Over", Beijing Sanlian Bookstore, 2005.
Zheng Gong "Speech and Sports" Guangxi Fine Arts Publishing House
Pan Tianshou "History of Chinese Painting" Shanghai Painting and Calligraphy Publishing House, 2016.
Wang Yong, "The History of Sino-Foreign Art Exchange" Hunan Education Press, 1998.
Peng L. A history of Chinese art year by year from 1900 to 2010. ISBN 7515303557. Beijing: China Youth Press; 2012.
Wang Y. Modern Art for a Modern China: The Chinese Intellectual Debate, 1900–1930. Routledge; 2020. doi:10.4324/9780429316005
Cai S. The development of Chinese oil painting in the middle of the twentieth century. Actual Problems of Humanitarian and Natural Sciences. 2014;1:1-6.
Sullivan M. Chinese Art in the Twentieth Century. University of California Press; 2020. 
Duan L. Modern Chinese Art: Narrativizing Western Influence and Chinese Response in the Modern Era. The Waterfall and the Fountains; 2019. https://www.academia.edu/41026019/Modern_Chinese_Art_Narrativizing_Weste....