Управління соціокультурною діяльністю в аспекті інформаційної культури

Випуск вісника: 
Сторінки: 
136-143
Анотація: 

Концепт інформаційної культури в нашому дослідженні сформований завдяки реверсивному підходу до тлумачення соціокультурної діяльності, складовою якої є відносини між людьми на основі використання інформації та пов’язаної з нею інформаційної політики організації і практик управління. Підкреслюється ключове значення смислових аспектів інформаційної культури, якими визначаються управлінські стратегії.

Цілісність концепту інформаційної культури сформована на основі систематизації культурно-антропологічних патернів, що посутньо відображають смислові шаблони відносин між людьми, опосередкованих інформацією, та вказують на основні напрямки формування інформаційної культури. Цей концепт відображає зміст наявних інформаційних стратегій, що застосовуються в управлінні сучасними організаціями, враховуючи глобалізаційні тенденції та функціонування особистості в конкретному соціальному середовищі.

Виокремлено чотири патерни інформаційної культури, що мають культурно-антропологічний зміст, співвідносяться із соціокультурними умовами функціонування організацій і вказують на напрямки управління інформаційною культурою як нематеріальним активом будь-якої організації. Це ресурсний, ціннісний, навчальний та якісний патерни, які є важливими аспектами управління організацією. Встановлено, що ресурсний та ціннісний патерни усталюють організаційну культуру та зміцнюють її ізсередини. У якісному вимірі інформаційна культура виявляється як комунікація, заснована на інформації як активі критичних знань, що потребує бути керованою для того, щоби були дотримані правила та регуляції, співвідносні із цілями та візіями організації.

Ефективне управління інформаційною культурою дозволяє організації ускладнювати свою структуру та виходити на новий якісний рівень, що характеризується високим ступенем креативності, інноваційності та залученості, якщо враховує взаємозалежність культури і стратегії.

УДК: 
316.7+005.7
Мова публікації: 
Українська
Список літератури: 
  1. Argiolas G. Social Management. Principles, Governance and Practice. New York : Springer International Publishing, 2017. 127 р.
  2. Bacouel A.-S. Cross-Cultural Negotiations and the Impact of Culture in a Western-Asian Context. Managing Social Robotics and Socio-cultural Business Norms. Parallel Worlds of Emerging AI and Human Virtues. Edited by Amit Arora, Anshu Saxena Arora, John R. McIntyre, Mohamad Sepehri, Sabine Jentjens. New York : Springer International Publishing, 2022. P. 129‒143.
  3.  Barbosa de Moraes L., Barbosa R. R.. Information culture: A model with a organizational focus. Information & Society. 2015. Vol. 25, no. 3. Р. 131‒146.
  4. Bashayreh Anas M. Organizational Culture and Effect on Organizational Performance: Study on Jordanian Insurance Sector. Organizational Culture and Behavior. Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. Hershey, P.A. : IGI Global, 2017. P. 1314–1329.
  5.  Bedford Denise A. D., Kucharska W. Relating Information Culture to Information Policies and Management Strategies. Hershey, P.A. : IGI Global, 2020. 314 p.
  6.  Carayannis E. G., Pirzadeh A. The Knowledge of Culture and the Culture of Knowledge. Implications for Theory, Policy and Practice. London : Palgrave Macmillan, 2013. 221 р.
  7.  Information Cultures in the Digital Age. A Festschrift in Honor of Rafael Capurro. Edited by Jared Bielby, Matthew Kelly. Wiesbaden : Springer Fachmedien, 2016. 479 p.
  8. Itami H., Roehl T. W. Mobilizing Invisible Assets. London : Harvard University Press, 2009. 200 p.
  9.  Kasemsap K. Exploring the Role of Organizational Culture in Modern Organizations. Organizational Culture and Behavior. Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. Hershey, P.A. : IGI Global, 2017. P. 1543–1565.
  10. Oliver G., Foscarini F. Records Management and Information Culture. Tackling the People Problem. Chicago : American Library Association, 2014. 178 р.
  11. Oliver G. Organisational Culture for Information Managers. Amsterdam : Elsevier Science, 2011. 192 р.
  12. Oliver G. Understanding Information Culture: Conceptual and Implementation Issues. Journal of Information Science. Theory and Practice. 5(1): 6-14. 2017.
  13. Papp R. Determinants of Strategically Aligned Organizations: A Multi-industry, Multi-perspective Analysis. Hoboken, New Jersey : Stevens Institute of Technology, 1995. 203 p.
  14. Price J., Evans N. Information Asset Management. Why You Must Manage Your Data, Information and Knowledge the Way You Manage Your Money. Florida, New York & Philadelphia : Taylor & Francis, 2024. 212 р.
  15. Schein E. H., Schein P. Organizational Culture and Leadership. Hoboken, New Jersey : Wiley, 2016. 416 p.
  16. Strategic Information Management. Theory and Practice / еd. by Boyka Simeonova, Dorothy E. Leidner, Robert D. Galliers. Florida, New York & Philadelphia : Taylor & Francis, 2020. 494 p.
  17. Svärd Proscovia. Enterprise Content Management, Records Management and Information Culture Amidst E-Government Development. Amsterdam : Elsevier Science, 2017. 112 р.
  18. Toffler A. Future Shock. New York : Random House Publishing Group, 2022. 624 р.
  19. Tredinnick L. Digital Information Culture. The Individual and Society in the Digital Age. Amsterdam : Elsevier Science, 2008. 220 p.
  20.  Žukauskas P., Vveinhardt J, Andriukaitienė R. The Theoretical Aspect of Management Culture as Part of Organizational Culture. Management Culture and Corporate Social Responsibility. London : IntechOpen, 2018. 448 p.