Аналіз теоретичних праць останнього періоду в області вивчення візуально-комунікативного середовища міста показує стійку тенденцію зміщення акценту в розумінні візуальних комунікацій у бік саме процесу формування, передачі та прийому повідомлень. Мається на увазі і реклама, як корпоративна комерційна, так і приватна, а також прояви творчої активності авторів у вигляді графіті, фресок або інсталяцій. До цього також можна додати перформанси і флешмоби, що використовують візуальні коди і символи з високим ступенем комунікативності. Всі ці форми і прояви не можуть бути вписані в структуру знаків, розроблюваних і проектованих інституційно. Тому, вивчення цих явищ сучасного світу і актуально, і вимагає глибоких професійних досліджень. Мета дослідження полягає в розгляді питання про взаємодію дизайну візуальних комунікацій з сучасним міським простором, про його вплив на користувача в соціокультурній інфраструктурі міста та перспективи розвитку даного напрямку. Методологія дослідження полягає в застосуванні спеціальних методів, а саме образно-стилістичного та художньо-композиційного, що сприяло виявленню графічних особливостей систем візуальної навігації на основі аналізу теоретичних робіт вітчизняних і зарубіжних фахівців, а також в практичних розробках в області графічного дизайну, що застосовуються для забезпечення орієнтування в просторі. Наукова новизна роботи полягає в розширенні та поглибленні уявлень щодо формування об’єктів міського середовища із залученням сучасних концепцій дизайну візуальних комунікацій. Результати дослідження. Стаття присвячена розгляду ключових питань, що стосуються дизайну візуальних комунікацій та розроблюваних в результаті об'єктів, а також застосуванню отриманих знань в практичній діяльності. Проблема орієнтації в сучасному великому місті є комплексним завданням архітектури та дизайну, тому все більше простежується розширення візуально-комунікативних засобів створення орієнтації міського середовища; формування нових прийомів і форм злиття доданків міського середовища: архітектурних споруд, дизайну предметного наповнення простору, природних ландшафтів, віртуальних і вербальних технологій. Дизайн міського середовища важливий для створення якісного архітектурного середовища міста, він впливає на неї, збагачує і насичує. Дизайн міського середовища і його розвиток є передовим напрямком формування образу міста, його кроком з минулого в майбутнє. Дизайн – це свого роду розширення міської культури, а візуальна ідентичність графічного дизайну – це нове творіння з історичної культури, а також збереження і переосмислення традицій з сучасного життя.
1. Асс Е. В. Дизайн в контексте городской среды. Труды ВНИИТЭ. Сер. Техническая эстетика. 1981. Вып. 29. С. 130–135.
2. Черневич Е. В. Язык графического дизайна. Материалы к методике художественного конструирования. Москва : ВНИИТЭ. 1975. 137 с.
3. Бергер К. М. Путеводные знаки. Дизайн графических систем навигаии. Москва : Рип Холдинг. 2005. 170 с.
4. Добрицына И. А. Средовые аспекты формирования систем визуальной коммуникации для города. Труды ВНИИТЭ. Сер. Техническая эстетика. 1988. Вып. 57. С. 75–92.
5. Родькин П. Визуальные коммуникации – это? PR Design Павел Родькин. 2010. URL: http://www. prdesign.ru/text/2010/visualcommunications .html (дата звернення: 06.09.2021).
6. Гусакова Л. И. Визуальные коммуникации. Элементы информативной экотуристической среды. Гуманитарные научные исследования. 2013. № 5. URL: https://human.snauka.ru/2013/05/3119 (дата звернення: 06.09.2021).
7. Шимко В.Т. Архитектурно-дизайнерское проектирование городской среды. Москва : Архитектура-С. 2006. 384 с.
8. Wang S. World Graphic Design History. Beijing: China Youth Press, 2002. 402 p.
9. Zhang L. Urban-Oriented Design. Shanghai: Shanghai University Press, 2005. 367 p.